DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 515
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders İşletmede pazarlama kavramına giriş dersidir. Pazarlama planı, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak, öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • temel pazarlama kavramlarını ve becerilerini tanımlayabileceklerdir.
  • pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro aktörleri tanımlayabileceklerdir.
  • tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri tartışabileceklerdir.
  • işletme amaçlarına ulaşmak için gerekli pazarlama stratejilerini (pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma) geliştirebilecekleridir.
  • pazarlama karması kapsamında karlı müşteri tatmini sağlayan pazarlama kararları verebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Pazarlama Süreci Tanımlanması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 1. ünite
2 Pazarlama Stratejileri ve Planı Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 2. ünite
3 Pazarlama Çevresi Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 3. ünite
4 Pazar Araştırması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 4. ünite
5 Tüketici Davranışları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
6 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
7 ARA SINAV
8 Pazarlama Karması: Ürün Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 8-9 ünite
9 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 10-11 ünite
10 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 12-13 ünite
11 Pazarlama Karması: İletişim Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 14. ünite
12 Proje Sunumları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education
13 Proje Sunumları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education
14 ARA SINAV
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı

BA 515: Kotler and Armstrong, Principles of Marketing 17 th ed., Pearson.  

ISBN 10: 1-292-22017- 8    ISBN13:  978-1-292-22017- 8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
40
Final Sınavı
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest